Meer dan 100 zorgprofessionals die in de zorg- en welzijn werken, hebben in het najaar van 2022 de eerste trainingen over de klantreis ‘Zorgtechnologie’ gevolgd in het Centrum voor Innovatief Vakmanschap (CIV) van het ROC Mondriaan. De reacties van de deelnemers zijn zeer positief.
Deze scholingen worden aangeboden vanuit het samenwerkingsverband ‘Digiredzaam Den Haag’ waar meerdere instellingen en organisaties in participeren: Middin, Schroeder, Xtra, WZH, Respect, Parnassia, Oldael, HVP, Eykenburg, Saffier, Cardia en de gemeente Den Haag.
Het doel van de scholingen is dat deelnemers na het afronden van de scholing hun cliënten kunnen informeren over welke zorgtechnologie helpt in het bereiken van de doelen die de cliënt en zorgverlener samen hebben opgesteld. Het doorlopen en uitwerken van een klantreis is hierbij een belangrijke leeractiviteit.
Voordelen van zorgtechnologie
Zorgtechnologie kan voor veel mensen helpend zijn. Bijvoorbeeld omdat het de veiligheid of eigen regie van cliënten vergroot. Voor de medewerker levert het ook voordelen op: de inzet van zorgtechnologie geeft meer ruimte voor andere zorg en begeleidingstaken!
Er zijn momenteel twee uitleenpunten open waar de klantreis kan vertrekken: Technotheek van Schroeder en het Servicepunt XL Mariahoeve van Wijkz. Bij de Technotheek en het servicepunt kan iedereen zorgtechnologische producten bekijken en voor maximaal drie maanden lenen om thuis uit te proberen.
Nieuwe scholingen vanaf april
Vanaf april gaan de nieuwe scholingen weer van start! Meer weten? Neem contact op met Sylvia Dolkemade, Programmamanager van het Centrum voor Innovatief Vakmanschap (CIV), via [email protected]