Tzorg onderzoekt nieuwe oplossingen die haar cliënten kunnen ondersteunen bij het aangenaam thuis blijven wonen. Oplossingen waarmee de communicatie met hen verbeterd en waarmee zij meer regie krijgen. Zo werkt Tzorg momenteel aan een cliëntportaal, oftewel een digitale omgeving voor haar cliënten, waarin zij toegang krijgen tot hun zorggegevens en planning.
Tzorg is een landelijke zorgverlener van huishoudelijke ondersteuning en individuele begeleiding binnen de Wmo. Eén van de belangrijkste afspraken die Tzorg met haar cliënten samen heeft, is wanneer zij langskomen. Met ruim 60.000 cliënten kost het delen van de planning veel tijd. Door dit digitaal of online met elkaar te delen, wordt tijd bespaard. Tijd die Tzorg graag inzet om zoveel mogelijk cliënten daadwerkelijk van zorg te voorzien.
Altijd en overal de planning inzien
In het cliëntportaal zien cliënten altijd en overal eenvoudig wanneer er een zorgmoment is. In de toekomst komt er de mogelijkheid om het zorgmoment te verplaatsen en te zien wie er langskomt. Daarnaast kan Tzorg via zo’n portaal snel noodzakelijke informatie delen. Maar er is ook ruimte voor verhalen, leuke weetjes en vermaak zoals puzzels.
Samen ontwikkelen met cliënten
Het cliëntportaal heeft als voordeel dat de cliënt alle informatie overzichtelijk op één plek heeft. Bijvoorbeeld op een laptop, smartphone of tablet. Tzorg kijkt graag samen met haar cliënten naar mooie nieuwe toevoegingen aan het cliëntportaal. Want alleen samen kan er zo’n mooie digitaliseringsstap gemaakt worden.